Anyagok ábrázolása- 1. rész
1. Bőr- matt, és fénylő
Ez a sötét cipő fényesre van polírozva. Erős a kontraszt a világos, és a sötét részek között, amelyek a cipő formáját, és anyagát meghatározzák. A legsötétebb árnyalatok a legvilágosabbak mellett találhatóak, és a maximális ellentét- hatását keltik.
2. Üveg- miért tűnik valódinak?
Ennek az üvegnek a formája sötét hátteret kapott, a környezetből adódó fényvisszaverődések határozzák meg létét. Nézzük csak meg, hogyan látható az üveg felületén a mögötte lévő asztal széle! Teljesen el van torzulva, mivel a vastag üveg ívelt síkján át szemléljük. Figyeljünk arra, hogy a pohár körvonalait erőteljesen húzzuk meg, mert ezen kell majd ábrázolnunk a fényvisszaverődéseket. Ezenkívül arra is tekintettel kell lennünk, hogy az üvegnek csupán két kicsi területe van ellátva fényhatással. Ne tegyünk túl sok fényt rá, mert nem lesz többé átlátszó az üveg!
3. Fém- erős fényvisszaverődések
A fémtárgyak közül most egy erőteljesen tükröződő háztartási eszközt tekintünk meg: egy csillogó kondért. Amíg a vázlatot készítjük, el kell döntenünk, mennyi fényjátékot szeretnénk visszaadni. Nehézkessé válhat ennek az ábrázolása. Kezdjük el a világos, és sötét területek satírozását, és ne felejtsük el, hogy a legsötétebb részek mindig a legvilágosabbak mellett vannak. A fazék belsejénél nem verődik vissza annyira intenzíven a fény. Válasszuk szét határozottan a tárgy belső-, és külső területét! A fazék asztalra vetített árnyékának satírozása igencsak fontos, mivel ez az árnyalat szintén megjelenik játékosan a fazék alján, és ezáltal erősíti meg a három-dimenzió jelenlétének érzését.