Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Ókori ábrázolási technikák

2011.08.09

 

Ez a madár egy ókori egyiptomi falfestményen található meg (i.e. 1450), és a korabeli művészek kitűnő megfigyelőképességéről tanúskodik. Egyszerűsége ellenére könnyen felismerhetjük benne a repkedő madarat. Mozgásának ábrázolása bámulatosan pontos, ha még azt is figyelembe vesszük, hogy akkoriban nem lehetett fényképről alkotni. A kép egyszerűsége üdeséget tükröz. 

img_4448.jpg

Következő képünk egy apuliai kráterről származik, és i.e. 4. évszázadban készítették. A festmény a görögök által inspirált itáliai művészek egyedülálló rajzolási technikáját reprezentálja. Habár a pad perspektívája különös, a kép összességében modernül hat.  Az ó-idők alkotásai színesen kerültek fel a kerámiára, ami azt jelentette, hogy a művésznek csupán egyetlen egy próbálkozása lehetett. A fehér alapon lévő vonalvezetés igencsak elegánsnak mutatkozik.

img_4450.jpg

 

Az antik művek utolsó példája i.e. 2. évszázadban keletkezett. Egy faiyumi sír tábláján fedezték föl. Ha megtekintjük a hatalmas, sötét szempárt, és a gyengéd pillantást, megbizonyosodhatunk arról, hogy a kép ragyogását a valósághű részletek adják. Nem tudjuk, hogy egy elhunyt személy portréja-e, de annyi igaz, hogy élettelinek tűnik a mű. Az eredeti képet egy speciális technikával készítették, amelynél az egyes színek pigmentjei méhviasszal összekeverve jöttek létre. Ezáltal számos árnyalat állt rendelkezésre, amelyeket egyforma ecsetvonásokkal vittek föl.

 

img_4452.jpg

 Fayum Mummy Portrait

További faiyumi portrék:

Isidora

Hawara

Philadelphie

Thebes

Saqqarah: Osiris és Anunbisz

Hawara

Eutychés

Antinoopolis

Philadelphie

 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.
 

 

Cursor

Cool Blue Outer Glow Pointer


Statisztika

Online: 1
Összes: 105472
Hónap: 684
Nap: 35