Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


A festészet 20. századi jellegzetességei

2011.08.25


Ez a kép a „Mother and Mary” (1922) nevet viseli, és az amerikai impresszionista, Edmund Charles Tarbeli (1862- 1938) alkotásaként született meg. Csodálatos, apró részletekből álló belső teret ábrázol a művész, saját New Hampshire-ben lévő házának erkélyajtaját gyakran jelenítette meg festményein. A külső-, és a beltéri fények változásának játéka kitűnő példát nyújt ahhoz, hogyan rajzoljunk le egy teret, szobát.

img_4718.jpg


 

E művet a New York-i alkotó, Edward Hopper készítette (1882- 1967). A városi élet tárgyilagos bemutatására helyezte a hangsúlyt, főként a század közepére. Figurái gyakran melankolikus világban tengetik napjaikat, és egymástól elszigetelten éldegélnek. Nem egyszer magányosan üldögélnek egy modern környezetben, mint a „C részlegben ülő nő” is (1938), ahol rajta kívül senki mást nem láthatunk. Erős, elektromos világítás kíséretében olvas, elválasztva a külvilágtól, amelynek nyomait csupán az ablakon keresztül láthatjuk.
 

img_4719.jpg



A következő kép „Éjjel az irodában” címet kapta (1940). Két személyt láthatunk hivatalos öltözetben, akik ugyanúgy elszigeteltek a külső környezettől, mint az iménti hölgy. Habár munka közbeni szituációt szemlélhetünk meg, nem a hivatás iránti szeretet jut eszünkbe a műről.
 

img_4720.jpg

 Edward Hopper további művei:

Automat

Sailing

Tables for Ladies

Summertime

 

South Carolina Morning

 

The Lighthouse at Two Lights

The Long Leg

Portland Head Light

 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

nesztor91@citromail.hu

(Utoniom prof., 2011.09.11 23:38)

Hello!

Először is remek oldal, gratulálok érte, ahhoz képest hogy a nyáron lett elkezdve igen tartalmas már.

Szóval a XX.század első felére nézve igen érdekes téma a modernizmus hatásai.A képek ugyan egy fejlett,tiszta világot sugároznak, de tényleg ott az a melankolikus érzés. Éttermes képnél feltűnő az a sok sorba rendezett narancs, az utcára kilépő nős kép meg igazán szürkére sikeredett. Szóval hiányzik az életkedv. Az utcás képeket feldobná egy-két kutya,gyerek vagy egy madár. Tényleg a világítótornyos képekből is mennyire hiányzik pár sirály. De a festő mintha már nem látta volna ezeket dolgokat, annyira letisztult dolgokat akart. [részemről a realista stílus a nyerő ]

Re: nesztor91@citromail.hu

(M. Viki, 2011.09.13 11:14)

Szia!

Örülök, hogy tetszik az oldal.

Egyetértek veled, én is hiányolom a sirályokat a tengeres kép esetében. Az élettel teli, dinamikus, mozgásban gazdag alkotások helyett inkább a valóság megragadása, a magány, és a letisztultság vette át a főszerepet.

Köszönöm hasznos észrevételeid, hozzászólásodat!

 

 

Cursor

Cool Blue Outer Glow Pointer


Statisztika

Online: 1
Összes: 105913
Hónap: 687
Nap: 17