Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Manet módszere

2011.07.24

Edouard Manet (1832- 1883) „A kertben” (1870), és „A strandon: Suzanne és Eugene Manet” (1873) című műveinél felismerhetővé válik, hogyan osztotta fel a művész a vásznat. Természetesen ez csupán egy megfigyelés, amelyet később állapítottak meg- ennek ellenére mesterien hat a beállított kompozíció a képeken.

Az első példánál átlós irányban van megjelölve a mű. A jobb oldalon a férfi, és a nő helyezkedik el legfőbb szereplőként, ahol a nő hosszú szoknyájával elfoglalja a tér nagy részét. A másik oldalon találhatjuk a babakocsit. A kisgyermek lefelé lógó fehér ruhácskája háromszöget alkot, amelynek csúcsát az átlós vonal szeli át. A beállítás részét alkotja az is, hogy mind a felnőttek, mind pedig a csecsemő fejét a szaggatott vonal tetejénél, a kép felső részében szemlélhetjük meg.

 

img_4124.jpg

 

http://paintings-art-picture.com/paintings/wp-content/uploads/2012/06/11/Edouard-Manet-Paintings-In-the-Garden-1870.jpg

 

Amíg az első mű nem rendelkezik horizonttal, a következő jelenet a bercki strandon játszódik, amelynél távolabb a kép felső részét kitöltő tengert láthatjuk. A nő, és a férfi alakja egy nagyobb, és egy kisebb háromszöget alkot, amelynél a hölgy dominánsabb pozíciót kapott méretéből adódóan. Mindkét szereplő a horizont alatt helyezkedik el, a nagyobb modell által alkotott háromszög alsó éle a kép alsó keretével áll összhangban.

img_4125.jpg

A festő további alkotásai:

 File:Edouard Manet 078.jpg

Français : L'Evasion de Rochefort

Boating Near Rueil

Lecture

A padon

Rueil-i ház

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.
 

 

Cursor

Cool Blue Outer Glow Pointer


Statisztika

Online: 1
Összes: 104722
Hónap: 816
Nap: 25